- Cultural - nr. 583 / 1 Iulie, 2010 Profitand de party-ul din pub-ul hotelului "Sighisoara", am avut curajul sa-l abordez, spre uimirea si, recunosc, invidia unor colegi din Romania, pe producator amuzandu-l teribil faptul ca m-am prezentat drept "cel mai bun critic in viata din tara", in ciuda faptului ca are foarte multi bani, surprins in mod placut de faptul ca acest film a avut acelasi succes in unica cetate locuita din Europa, ca si la Targu-Mures. "Deja v-ati facut foarte multi dusmani, sprijinind acest film", afirma autorul capodoperei absolute, filmul de arta devenit comercial. Am continuat: "m-am facut cunoscuta scriind in revista regretatului Dumitru Solomon", acest Nume avand darul sa-l faca si mai deschis, desi Adrian Titieni, directorul Festivalului, a fost socat de intrebarea pe care i-am pus-o in continuare producatorului mega-succesului premiat in toata Europa si nu numai, franc, daca este evreu. Raspunsul lui a fost unul din care deduceti dumneavoastra ce a vrut sa spuna. "Si eu, si Radu Mihaileanu suntem romani, asa cum Brancusi a dus faima Romaniei fara sa argumenteze acest amanunt in lucrarile lui". Vlad Paunescu continua: «Concertul» este primul film comercial al lui Mihaileanu" (n.a. _ eu il consider de arta), "dupa alte doua filme cu adevarat de arta", la care subscriu, fiindca le-am vazut, "Trahir" si "Trenul vietii". Totusi, "Concertul" este si o comedie la care se rade sanatos, dar la care lumea a plans la sfarsit, precum mi-a marturisit Theodora Luca, specialist marketing la www.andemmotion.ro, foarte tanara, ceea ce m-a bucurat, sa aflu ca sunt la unanimitate cu parerea generatiei mai noi. "Din pacate, asa cum se spune ca nimeni nu e profet in tara lui, Radu Mihaileanu este contestat in Romania, m-a deranjat extrem de mult ca a fost prezent la Premiile Gopo si nu i s-a dat decat premiul pentru muzica, nu si pentru regie". Ce sa ne mai mi