Piata locala de home entertainment (vanzari si inchirieri de filme in format DVD ori Blu-ray, vanzari de CD-uri cu muzica) va ajunge in acest an la aproximativ 40 de milioane de lei (9,2 mil.euro), in scadere cu circa 21% fata de 2009, a declarat pentru Wall-Street Raluca Moroianu, directorul de marketing al Pro Video, cel mai mare jucator in domeniu, cu o cota de circa 43%.
Pe de alta parte, prima parte a anului a dus la o scadere cu in jur de 18% a vanzarilor de DVD-uri fata de aceeasi perioada din 2009, in timp ce vanzarile de filme Blu-ray au crescut cu 2% comparativ cu primul semestru al anului antreior.
Pentru acest an, vanzari de filme in format Blu-ray sunt estimate sa ajunga la 2 milioane de lei (460.000 euro), adica sa reprezinte in jur de 5% din totalul pietei care este preconizat sa atinga un volum de circa 40 de milioane de lei (9,2 mil.euro).
Daca vanzarile de filme Blu-ray au crescut anul trecut cu in jur de 4% ajungand la aproximativ 0,5 milioane de euro, vanzarile de DVD-uri au fost insa puternic afectate, inregistrand o scadere de circa 42% la 7 milioane de euro.
Per total, anul trecut piata de continut video pentru acasa a fost de circa 48,4 de milioane de lei (11,4 mil. euro), cel mai important segment fiind reprezentat de vanzarile de DVD-uri, acesta insemnand in jur de 60% din totalul pietei.
“In general, in Romania, consumul de DVD-uri pe cap de locuitor este de aproximativ 2,5 DVD-uri pe o perioada de sase luni. O medie de consum semnificativ mai mare se inregistreaza la cumparatorii intre 35 si 44 ani, o persoana din aceasta categorie achizitionand in medie aproximativ 4 DVD-uri cu filme in jumatate de an”, a explicat Raluca Moroianu, directorul de marketing al Pro Video, compania de distributie de home entertainment a Central European Media Enterprises, grupul american care detine si postul de televizi