Pentru moment cuvântul de ordine din discursurile dezvoltatorilor de spaţii logistice şi ale companiilor de consultanţă rămâne "potenţialul". România prezintă un potenţial de creştere de 50% al pieţei de spaţii logistice şi al volumului de mărfuri intermediat în următorii zece ani, potrivit estimărilor companiei de consultanţă Archicom.
Cifrele arată că în ultimii ani Romănia a pierdut, din cauza lipsei infrastructurii şi deblocării insuficiente de terenuri pentru spaţii logistice şi capacităţi de producţie, un aport de 25 de miliarde de euro la PIB, mai mult de 100.000 de noi locuri de muncă şi taxe la buget de 4 miliarde de euro.
Unde vom fi peste 10 ani? În primul rănd creşterea traficului de mărfuri la nivel european şi intercontinental ar putea genera volume de tranzit suplimentare. "Ce vedem în Romănia peste 10 ani este o creştere de 50% pentru traficul de marfă intern, de la 350 de milioane de tone la 500 mil. tone anual, şi va trebui să ne descurcăm cu asta. Pentru că suntem în competiţie cu Germania, Olanda, Spania ( ţări cu porturi ce generază trafic de zeci de milioane de tone de marfă anual - n.red.), vorbind de infrastructură, spaţii, locaţii, şi multe companii au încă o percepţie rea despre Romănia, sugerăm Guvernului să lucreze la aceste capitole", a declarat Robin Martens, director general al Archicom.
El a adăugat că în 2010 volumul mărfurilor transportate în Romănia va ajunge la 350 de milioane de tone din care 70% trec prin spaţii logistice din jurul Bucureştiului iar la nivel naţional nu există foarte multe reţele logistice bine puse la punct.
În 2010 valoarea pieţei de logistică, conform datelor Archicom, va ajunge la un total de circa 25 de milioane de euro, considerănd cinci zone relevante la nivel naţional. Capitala reprezintă 8,8 milioane de euro din totalul pieţei, în timp ce zona de vest (Arad, Timişoara) va