Marii jucători din industria mobilei şi-au clădit businessuri de zeci de milioane de euro pe baza mobilierului în serie produs în cantităţi mari fie în fabrici proprii, fie importat. În ultimii ani însă s-a dezvoltat un nou segment în piaţa de mobilă, cea la comandă, care poate să aducă în conturile celor care s-au decis să investească sute de mii de euro şi chiar milioane de euro pentru firmele specializate.
Firmele mari de mobilă evită să se implice în acest business, chiar dacă preţurile sunt peste cele ale produselor tradiţionale. Dar sunt şi excepţii. Compania Rus Savitar, care deţine brandul Casa Rusu, controlată de antreprenori din Timişoara, produce şi pe comandă.
Compania estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 22 de milioane de euro, în creştere cu 10% comparativ cu nivelul din 2009.
"Producem la comandă, dar, de exemplu, o facem numai pentru zona de business, dacă o companie vrea să îşi mobileze 10 etaje sau 5 etaje şi avem 200 de birouri de un format special, 100 de mese de şedinţă, care chiar dacă sunt atipice, trebuie proiectate şi create de noi", a spus Cristian Rusu, unul dintre acţionarii Casa Rusu. Compania a deschis recent un magazin în Bucureşti în zona Vitantis Shopping Center în urma unor investiţii de 500.000 de euro.
Compania livrează produse către reţeaua de bricolaj Dedeman, dar şi către mai multe hipermarketuri, însă numărul acestor contracte a scăzut. Livrările către Dedeman s-au situat anul trecut la circa 5 milioane de euro.
Hotelurile vor pe comandă. "În acest moment, Rus Savitar realizează producţie la comandă pentru Dedeman, deci dacă 40% din cifra de afaceri este generată de retail, 40% este generată de vănzarea către companii şi revănzători. Dacă vorbim de contracte punctuale cu anumite companii unde, să zicem, livrăm 100 de garnituri de mobilă, acestea reprezintă undeva sub 2-3%", a mai