SUV-urile pe benzină nu au fost niciodată preferatele europenilor, datorită consumului, dar Audi doreşte să schimbe acest lucru.
Audi doreşte cu tot dinadinsul să-i contrazică pe ecologişti, lansând pentru Q7 un motor V6 de 3,0 litri TFSI îmbunătăţit, care să ofere atât performanţe dinamice superioare, cât şi un consum de combustibil mai redus.
În plus, motorul este cuplat acum la o cutie de viteze tiptronic cu opt trepte şi funcţie start/stop.
Imediat cum iei loc în Q7 şi porneşti motorul, remarci că ceva nu este în regulă. Până acum toată lumea s-a obişnuit că un Q7 să vină cu un motor diesel, dar în acest caz, coloana sonoră a TFSI-ului de sub capotă reprezintă doar un indiciu care să-ţi sugereze doar că maşina funcţionează.
Nu ai nici cum să nu apreciezi plafonul din Alcantara sau sistemul de navigaţie cu elemente grafice 3D.
Cu toate că la prima vedere te-ai aştepta de la un SUV pe benzină să pară uşor sub motorizat la plecare de pe loc, datorită cuplului mai mic la turaţii joase nu a fost cazul. Chiar şi în traficul urban, V6-le s-a dovedit o motorizare echilibrată şi care să merite a fi luată în considerare alături de dieselul TDI de 3,0 litri. Consumul este probabil primul sau cel puţin al doilea lucru important luat în calcul atunci când vine vorba de o alegere între benzină şi diesel. De această dată, dieselul este cu aproape 3 litri/100 km mai economic, dacă luăm în calcul consumul mediu de 10,7 litri/100 km al benzinei.
Dar nici un astfel de detaliu nu mai contează când pleci la drum. Cu toate că dimensiunile maşinii nu sunt printre cele mai compacte, chiar şi în traficul urban din Ingolstadt maşina s-a comportat exemplar. Aici nu am avut cum să nu apreciem cutia de viteze cu opt trepte, care schimbă foarte lin treptele de viteză. Consumul nu a urcat în acest caz la fel de repede precum credeam. Dacă oficial Audi