Agentia de cercetare Synovate a facut publica vineri editia pe 2010 a topului "High Impact Brands", realizat pentru revista Biz. Topul este dominat de Coca - Cola, Nokia si Mercedes, include 5 marci auto, jucatori din mass-media, ca ProTv, insa lasa deoparte brandurile din telecom si banking. Explicatia autorilor studiului: "Acestea reprezinta servicii, nu sunt branduri aspirationale".
Topul Synovate a avut ca indicator impactul marcilor, compus din gradul de notorietate, in proportie de 50% in componenta indicatorului, si elemente calitative ca popularitatea, increderea pe care o inspira, inovatie, optimism si recunoastere.
In identificarea brandurilor cu cel mai mare impact in Romania, compania de cercetare a combinat nivelul de cunoastere spontana a marcilor cu punctajul obtinut pe elementele calitative.
Rezultatul a fost un top 20 branduri de impact in Romania cu Coca Cola pe primul loc, secondat de Nokia, Mercedes pe 3, urmat in ordine de BMW (4), Ariel (5), Audi (6), Adidas (7), Volkswagen (8), Dacia (9) si Jacobs (10). Pro Tv apare in top pe pozitia 15.
Pentru fiecare marca inclusa in clasament au contat factori precum inovatia si constanta comunicarii, relevanta livrata consumatorului si capacitatea de a naste emotii.
Coca Cola, cel mai de impact brand din Romania, penduleaza intre locul 1 si 2 in majoritatea clasamentelor de nisa realizate de Synovate. Astfel, in clasamentul brandurilor de notorietate ridicata ocupa locul 1. In cel al brandurilor puternice pe timp de criza ocupa pozitia a doua, in cel al brandurilor de bauturi nonalcoolice, tot locul 1. Pe segmentul brandurilor preferate de consumatori intre 18-24 ani dar si 25-34 ani ocupa pozitia frunatasa, in timp ce pe segmentele de varsta 35-44 ani si 45-54 ani ocupa pozitia secunda. Pe sexe, bautura este mai apreciata de femei decat de barbati. In topul