Centrul de inginerie şi tehnologie Renault Technologie Roumanie (RTR) a înregistrat anul trecut afaceri de 89 de milioane de euro, iar principalele proiecte derulate au inclus teste pentru modelul Duster, modelul Renault Twingo şi actualele modele din gama Dacia.
RTR, cel mai mare centru de inginerie Renault din afara Franţei, angajează circa 2.300 de ingineri în studioul de design şi birourile de proiectare din Bucureşti şi în centrul de asistenţă şi testare din Piteşti.
"În prezent RTR are în curs foarte multe proiecte de vehicul şi de mecanică. Cifra de afaceri a RTR provine din proiecte pe care RTR le-a realizat în 2009 pentru grupul Renault", a declarat Anca Oreviceanu, director de comunicare al Renault Technologie Roumanie. Dintre acestea, cele mai importante sunt proiectul Duster, testele pentru gama Logan la nivel mondial şi pentru Renault Twingo.
RTR a proiectat, potrivit reprezentanţilor companiei, mai mult de 50% din SUV-ul Duster, a cărui concepţie a fost însă începută în urmă cu aproximativ patru ani în Franţa.
Acum, aceiaşi ingineri români se ocupă de internaţionalizarea şi industrializarea modelului şi implementează proiectul în uzinele care produc Logan în Rusia şi în India. Industrializarea Duster şi a producţiei de cutii de viteze pentru autovehicule 4X4 a implicat investiţii de 73 de milioane de euro la Automobile Dacia.
"Producţia în celelalte uzine va începe în anii următori. RTR lucrează deja cu uzinele la aceste proiecte; au existat vizite ale reprezentanţilor uzinelor în România, iar inginerii care lucrează pe respectivele proiecte merg acolo în misiuni de scurtă sau lungă durată", a declarat Oreviceanu. Aceştia trebuie să lucreze la formarea unei reţele de furnizori locali care să poată produce componentele conform standardelor grupului şi să realizeze modificări ale vehiculului în funcţie de specificaţiile şi ce