- Comentariu - nr. 584 / 2 Iulie, 2010 Decizia de marire a TVA la 24 la suta a dezlantuit, cu deosebire in marile magazine, o adevarata batalie pe etichetele produselor, etichete care trebuiau schimbate in cel mai scurt timp cu noile preturi ale acelorasi marfuri, preturi, fireste, in asemenea conditii, mai mari. Lucru greu de realizat peste noapte, avand in vedre ca, de regula, in super si hipermarketuri se gasesc marfuri de ordinul miilor, asa ca actiunea de schimbare a etichetelor va continua pana cand stocurile de marfa vor fi, in totalitate, afisate cu noile valori. De altfel, omul de rand va resimti acut majorarea TVA prin banii pe care va fi obligat sa-i scoata din buzunar pentru orice marfa, si nu doar in magazine, ci si la piata, bani care se vor dovedi tot mai putini fata de nevoile sale zilnice de trai. Unde sa mai punem la socoteala platile la diverse utilitati, care si acestea sunt majorate, asa ca romanii au ajuns, prin eliminarea reducerii pensiilor cu 15 la suta, din lac in put, dat fiind ca majorarea TVA s-a facut ca urmare a respingerii, de catre Curtea Constitutionala, pe motiv de neconstitutionalitate, a legii de reducere a pensiilor. Cu sau fara pensii diminuate, cu salariile bugetarilor mai mici cu 25 la suta, de la 1 iulie a.c., cu majorari la tot ce inseamna produs alimentar sau industrial, usor vom putea constata ca nici situatia comerciantilor nu va fi una de invidiat, poate cu exceptia marilor lanturi operate de mari companii straine. Situatia este reprezentativa, din acest punct de vedere, cu ceea ce s-a intamplat, la nivelul tarii, in anul trecut, cand au dat faliment peste 4.000 de magazine, cele mai multe dintre ele vindeau produse traditionale. Nu doar concurenta a contribuit la falimentul acestora, ci si puterea de cumparare tot mai mica a romanilor, care, de regula, au preferat sa-si faca cumparaturile in supermarketuri, stiind fo