Producţia de panouri termoizolante, utilizate pentru construirea halelor industriale, este de două ori şi jumătate mai mare decât cererea, după ce în urmă cu trei-patru ani producătorii de pe această piaţă puteau fi număraţi pe degetele de la o mână, scrie revista Business Construct (www.zf.ro/businessconstruct), care a apărut săptămâna aceasta împreună cu ZF.
Principalii jucătorii nu se aşteaptă la o revenire a pieţei nici în acest an, după o scădere de peste 30% înregistrată anul trecut, iar un scenariu optimist prevede o stagnare a cererii la nivelul lui 2009.
Astfel obiectivele producătorilor s-au mutat în special către creşterea exporturilor şi majorarea cotei de piaţă.
"Cu siguranţă producţia internă poate asigura necesarul de consum din piaţă. La momentul actual capacitatea de producţie a producătorilor de panouri sandwich din România este supradimensionată cu aproximativ 250-260% faţă de necesarul de consum. Importurile pe piaţă apar doar în situaţii excepţionale, pentru produse inexistente în portofoliul producătorilor locali", a explicat Andrei Rusu, director general al Plastsistem, parte a grupului Teraplast.
Întreruperi de producţie şi reduceri temporare de personal
În aceste condiţii, producătorii prezenţi pe piaţa locală se văd nevoiţi să întrerupă o parte din liniile de producţie, ceea ce înseamnă pe de o parte o reducere temporară de personal şi pe de altă parte o creştere a costurilor de întreţinere, neacoperite de producţie.
"Linia de panouri termoizolante pe care se produc atât panourile cu polistiren, cât şi cele cu vată minerală a fost inaugurată în 2007, iar capacitatea de producţie este de aproximativ un milion de metri pătraţi pe an. În prezent nu lucrăm la capacitate maximă deoarece nu avem comenzi atât de mari", afirmă Laura Mistidonis, directorul de marketing al Coilprofil România, divizia locală a