Mai mulţi funcţionari din primăriile rurale vor fi nevoiţi să îşi facă dosarele pentru şomaj în scurt timp. Conform unei ordonanţe de urgenţă aflată pe masa Guvernului, primarii vor trebui să facă mai multe disponibilizări, încercându-se astfel să se reducă cheltuielile.
Numai că majoritatea administraţiilor locale rurale lucrează în prezent cu personal insuficient, iar o astfel de ordonanţă ar reduce şi mai mult numărul de angajaţi şi ar creşte considerabil volumul de muncă pentru cei care vor rămâne în continuare. Cele mai mari probleme vor apărea în cazul comunelor mai mici, care deja se confruntă cu o situaţie finanaciară gravă.
„Acum lucrăm cu personal insuficient şi în ultimele luni două persoane şi-au dat demisia pentru că funcţionarii noştri nu şi-au încasat salariile în acest an. Acum suntem 10 angajaţi împreună cu mine şi viceprimarul şi chiar nu am mai avea pe cine să disponibilizăm", ne-a declarat Marian Muşat, preşedintele Asociaţiei Comunelor din Buzău.
Pentru comunele care au maxim 1.500 de locuitori primăriei îi sunt necesari 16 angajaţi, iar cele de peste 10.000 de locuitori între 44 şi 60 de salariaţi. După primirea ordonanţei de Guvern, primarii trebuie să propună noi organigrame care să fie apoi aprobate în şedinţele de consiliu local. Numai că înainte de a fi disponibilizaţi, mulţi funcţionari ar putea renunţa singuri la posturile ocupate pentru că nu îşi primesc salariul.
„Acum suntem 11 angajaţi, dar va fi nevoie să ne supunem legii. Deja ne confruntăm cu o situaţie dificilă pentru că de la 1 iulie nu mai avem bani pentru asistenţii personali, lunar este nevoie de o sumă de 35.000 de lei", ne-a spus Gheorghe Dumitrache, primarul comunei Chiojdu.