Ordonanţa de urgenţă care impune scheme minime de personal în primării, în vederea reducerii cheltuielilor bugetare, nu face decât să-i dea dreptate primarului din Râşnov, Adrian Veştea: primăria din acest oraş nu are nici jumătate din oamenii cu care ar trebui să funcţioneze chiar şi în condiţii de criză bugetară.
Primarul oraşului Râşnov, Adrian Veştea (foto), se plânge de mai mult timp că din cauza deciziei Guvernului de a interzice angajările în sistemul public aproape nu mai are cu cine să îşi desfăşoare activitatea în primărie. Însă, în Guvern se discută deja tot mai mult, iar săptămâna viitoare ar putea fi deja aprobată, o ordonanţă de urgenţă care vizează modificarea Legii 273 a Finanţelor Publice Locale, care prevede, printre multe altele, o grilă a organigramelor primăriilor în funcţie de numărul locuitorilor şi alte criterii. „Conform acestui proiect, Primăria Râşnov ar trebui să aibă între 120 şi 130 de angajaţi. Singura problemă este cine va veni pe aceste salarii mici, mai ales că Prefectura mi-a cerut să revizuiesc hotărârea prin care am decis majorarea salariilor angajaţilor cu 25%. Eu nu am de gând să revizuiesc acea hotărâre pentru că este perfect legală”, ne-a declarat Adrian Veştea.
Edilul spune că acum are 61 de angajaţi, însă de fiecare dată când un angajat intră în biroul său cu o hârtie îi este frică că de fapt vrea să îşi dea demisia. „Deja trei angajaţi din Primărie şi-au dat demisia sau au ieşit în pensie. În curând nu o să mai am cu cine să lucrez pentru că oamenii nu mai pot sta pe salarii aşa mici”, susţine Adrian Veştea. Însă, proiectul de ordonanţă nu are numai părţi bune. Atât Adrian Veştea, cât şi deputatul PNL Mihai Donţu, spun că noul act normativ prevede ca fiecare cheltuială pe care o va face o primărie trebuie avizată de Guvern prin intermediul Prefecturilor. „În acest fel autonomia şi descentralizarea admin