Preluarea reţelei de 96 de magazine Plus din România va duce grupul german LIDL & Schwarz la o cotă de piaţă de circa 65% pe segmentul retailului cu discount din România, pe care activează deja cu reţeaua de hipermarketuri Kaufland.
Va primi OK-ul Consiliului Concurenţei în aceste condiţii?
Surse din piaţă spun că tranzacţia, anunţată în luna februarie, are şanse să fie anulată, însă reprezentanţii autorităţii de concurenţă afirmă că este prematur să dea un verdict.
În urmă cu câteva zile, Comisia Europeană a transferat către consiliile concurenţei din România şi Bulgaria procedura de evaluare a achiziţiei magazinelor Plus de către compania LIDL.
Reprezentanţii LIDL nu au oferit comentarii pe marginea acestui subiect până la închiderea ediţiei.
Tranzacţia, evaluată de surse din piaţă la circa 300 mil. euro, este prima mişcare anunţată oficial de hard-discounterul LIDL în România, care pregăteşte de câţiva ani deschiderea primelor sale magazine la nivel local.
Deşi LIDL nu activează încă în România, analiza Consiliului Concurenţei se va extinde pe toată piaţa retailului alimentar cu discount, pe care grupul LIDL & Schwarz activează din 2005 cu magazinele Kaufland, potrivit reglementărilor în vigoare.
Reţeaua Kaufland a avut în 2008 jumătate din piaţa retailului alimentar cu discount, care include şi hard-discounterii - segment pe care se poziţionează Plus şi LIDL. Ritmul de expansiune de anul trecut i-ar fi putut permite să rămână pe o poziţie importantă, cu o cotă estimată de ZF la aproximativ 45%. Pariind tot pe extindere, reţeaua Plus a avut raportat anul trecut o creştere de 33% a afacerilor faţă de 2008, ajungând la rulaje de 369 mil. euro şi foarte aproape de cel mai mare competitor al său, Penny Market.
După integrarea Plus, grupul LIDL & Schwarz ar ajunge astfel la rulaje de aproape 1,17 mld. euro şi o cotă de circa