Cetelem, liderul pietei de credite de consum din Romania, are in plan pentru acest an o majorare cu 25% a volumului de credite noi comparativ cu anul 2009, sustine Gilles Zeitoun, francezul care a preluat conducerea institutiei la inceputul acestui an.
Desi contextul economic de pe plan local este dificil, iar cererea pentru imprumuturi s-a redus si valoarea medie a celor acordate a scazut, Gilles Zeitoun (foto) este optimist cu privire la planurile pentru acest an si crede ca promotiile cu partenerii si investitiile de marketing il vor ajuta sa isi creasca cota de piata si sa ajunga la cresterea de 25%.
“Ianuarie si februarie au fost luni cu un nivel scazut in termeni de volume noi de credite, dar din martie vedem o revenire. Daca analizam datele din martie pana in mai observam o crestere de 25% a volumelor fata de perioada similara din 2009, iar acest lucru este, intr-o anumita masura, o consecinta a campaniilor noastre de promovare si pentru ca volumele din 2009 au fost la un nivel foarte scazut”, a declarat Gilles Zeitoun, directorul general al Cetelem Romania.
Zeitoun il inlocuieste la conducerea Cetelem pe Daniel Boaje, al carui mandat s-a incheiat la finalul anului trecut. El a absolvit Ecole Polytechnique din Paris, iar din 1994 este angajat al Cetelem Franta. De la finalul anului 1998 Zeitoun a ocupat functia de director adjunct al Cetelem Romania.
Totusi, reducerile salariale din sectorul public, dar si nivelul majorat al cotei TVA vor afecta in sens negativ apetitul clientilor pentru credite, deja aflat la cote extrem de scazute.
“Dupa ce guvernul roman a anuntat masurile de austeritate s-a observat o diminuare a volumelor de credite. Clientii sunt ingrijorati, iar din aceasta cauza ma astept ca masurile de austeritate sa aiba un impact temporar asupra cererii. Totusi, cred ca cererea nu poate sa scada mai mult decat a coborat in