BMW lanseaza peste trei ani un vehicul 100% electric de clasa mini care va putea transporta patru pasageri circa 160 km dupa o incarcare si va utiliza fibra de carbon, astfel incat greutatea suplimentara data de baterii sa fie compensata de o caroserie foarte usoara. Compania spune ca lansarea masinii nu e doar o miscare de marketing, ci considera ca astfel de masini vor fi extrem de utile in orasele foarte mari, de peste 10 milioane locuitori. Masina va purta sigla unui nou sub-brand al BMW.
BMW a demarat acum trei ani "proiectul i" prin care isi propune sa dezvolte masini ecologice pentru marile aglomeratii urbane. Au fost testate versiuni 100% electrice ale unor modele Mini, masini cu autonomie de pana la 250 km. Una din concluzii a fost ca oamenii nu vor masini foarte mici si de aceea nici nu s-a pus problema ca primul model 100% electric al BMW sa aiba numai doua locuri.
Masina, cunoscuta sub numele de cod Megacity, va fi de clasa mini, va dispune de patru locuri, urmand ca motorul de 100 kw sa fie montat in partea din spate, iar pachetul de baterii, in podea. Obiectivul este ca in momentul lansarii autonomia masinii sa fie de circa 160 - 200 km, iar viteza maxima de circa 140 km/h.
In plus, BMW insista pe faptul ca aceasta masina electrica se va conduce usor, acceleratia va fi foarte buna, soferii nu vor trebui sa schimbe vitezele si vor putea frana luand pur si simplu piciorul de pe acceleratie. Germanii promit ca masina va fi construita cu totul diferit fata de alte modele electrice, urmand sa dispuna de o caroserie din fibra de carbon ranforsata care sa fie rezistenta ca otelul, dar mai usoara ca aluminiul. Deja au fost facute teste de impact cu un prototip de caroserie, iar productia fibrelor de carbon demareaza in SUA. Ideea ar fi ca acest nou concept de constructie sa permita realizarea unei caroserii extrem de usoare care sa co