Cresterea TVA de la 19% la 24% a generat un lant al anunturilor facute de marii retaileri prin care comunicau ca nu vor mari preturile. In cele mai multe cazuri este vorba insa de produsele incluse in ofertele promotionale pentru urmatoarele doua saptamani, pretul celorlalte articole fiind modificate in crestere cu 5 puncte procentuale.
Fie ca este vorba despre marii comercianti alimentari precum Metro, Carrefour sau Real anunturile privind scutirea clientului de "greutatea" cresterii TVA de la 19% la 24% se refera doar la produsele promotionale, putini fiind aceia care au decis sa suporte majorarea.
Astfel, Metro Cash&Carry a anuntat ca va compensa marirea TVA doar pentru produsele promotionale cuprinse in cataloagele din perioada 1 - 14 iulie 2010.
“Am introdus un sistem de compensare a majorarii TVA pentru produsele aflate la promotie. In ceea ce priveste celelalte produse, vom aplica intocmai legea care prevede cresterea TVA la 24%, astfel incat toate produsele se vor majora teoretic cu 5%, ceea ce inseamna, la un calcul matematic, o crestere reala de 4,04%”, au explicat pentru Wall-Street oficialii Metro Cash & Carry.
Carrefour a decis de asemenea sa nu modifice preturile in cazul produselor care sunt incluse in ofertele promotionale aferente perioadei 1-12 iulie. “Carrefour face acest lucru pentru a proteja puterea de cumparare a clientilor in perioada imediat urmatoare”, au precizat oficialii retailerului.
In mod similar, Real Hypermarket nu va schimba preturile in cazul produselor "la oferta" in intervalul 1-14 iulie. De asemenea, va fi pastrat si programul prin care 300 de produse de baza isi vor mentine pretul de prim nivel.
Oficialii Billa au decis sa nu creasca preturile pentru 1.200 de produse de baza, dintre care 330 sunt articole sub marca proprie Clever.
"Pentru produsele care au suferit mariri incepand cu 1