Dacia Duster se va menţine cel puţin până la finele acestui an la o cotă de 50% din vânzările de SUV-uri din România, potrivit lui Mihai Bordeanu, directorul de marketing al Dacia, care la 1 iulie l-a înlocuit pe francezul Rafael Treguer.
"Rezultatele lui Duster din iunie sunt peste cele din mai, vânzările cresc în continuare. Nu putem estima încă un volum total până la finele acestui an deoarece sunt mulţi factori externi, precum creşterea TVA. Obiectivul principal este cel de cotă de piaţă. Ne aşteptăm ca Duster să se menţină la 50% din segmentul SUV-urilor până la finele acestui an", a spus Bordeanu.
Anterior Bordeanu a fost primul român care a preluat conducerea unei mărci la nivel regional, la 1 ianuarie 2008 fiind numit în funcţia de director Lexus pe zona balcanică.
Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia, spune că Duster se pliază pe strategia de vânzări a Dacia, atât în ceea ce priveşte vânzările la nivel local, dar şi european şi reprezintă inclusiv un plus de imagine pentru constructorul autohton.
Cambolive declara în momentul lansării oficiale pe piaţa locală că până la finele anului segmentul SUV-urilor de pe piaţa locală va creşte de la 8% la 10%. Astfel, dacă se menţine ritmul actual, segmentul SUV-urilor ar putea ajunge în acest an la aproximativ 10.000 de unităţi, din care peste 4.000 ar fi Duster. Atât la nivelul lunii mai, cât şi în iunie, vânzările SUV-ului Dacia au depăşit nivelul de 500 de unităţi, astfel încât volumul segmentului maşinilor de teren s-a dublat în acest interval.
În condiţiile în care peste 90% din cele peste 137.000 de maşini asamblate la Mioveni în primele cinci luni ale acestui an au fost exportate către pieţe vest-europene, în cazul SUV-ului procentul urcă aproape de 95%. Astfel, nouă din zece modele Duster produse au fost exportate către pieţe din Europa de Vest precum Franţa sau German