Oficial, soldările încep pe 1 august. Până atunci se cheamă „promoţii”
La o simplă plimbare prin oraş nu se poate să nu te izbească zecile de oferte venite din partea magazinelor cu îmbrăcăminte şi încălţăminte. Nu este perioadă de soldări, ci de promoţii, perioadă la fel de bună pentru „vânătorii” de chilipiruri, dar şi pentru şefii magazinelor. Atâta doar că, în acest an, vânzările nu mai merg chiar atât de bine. Chiar dacă în anii trecuţi, vânzările promoţionale apăreau undeva la sfârşitul primăverii-începutul verii, în acest an, din ianuarie se ţin lanţ tot felul de reduceri. Magazinele din centrul oraşului abundă de reduceri de 30%, iar un magazin chiar se află în lichidare de stoc. În Unirea Shoping Center, majoritatea magazinelor oferă reduceri de 50%, dar poţi găsi colecţii de sezon şi la 80% reducere. Oricum, se pare că şefii lanţurilor de magazine au învăţat lecţia crizei, nu vin cu oferte bune, nu prea au clienţi. Şi asta se întâmplă în afara perioadei oficiale de soldare, care începe în august.
Chiar dacă reducerile, mascate sub formă de promoţii sunt serioase, clienţii nu mai umple magazinele ca în alţi ani, iar majorarea TVA-ului ar mai putea reduce din pretenţiile occidentaliste de urmare a trendurilor. Deocamdată, reprezentanţii magazinelor afirmă că şi în condiţiile majorării TVA-ului, la 24%, articolele aflate în plină promoţie n-ar trebui să se scumpească.
„Trebuie să recunosc că, deşi avem promoţii mai mari faţă de anul trecut, vânzările merg mai prost. Se simte criza. Promoţiile sunt pentru majoritatea articolelor de sezon, colecţiile noi, iar reducerile le avem până la sfârşitul lunii viitoare. În ceea ce priveşte majorarea TVA-ului şi creşterea preţurilor, decizia nu o luăm noi, ci departamentul de la Bucureşti. Nu vor creşte preţurile la articolele promoţionale, cel puţin în următoarele zile, asta ştim până acum. Pe