Ministrul de Interne a anunţat ieri că varianta extremă pentru salvarea oraşului Galaţi ar fi inundarea controlată a Autostrăzii Soarelui. Vasile Blaga crede însă că nu se va ajunge la întreruperea traficului între Bucureşti şi Constanţa deoarece digul de 4,5 kilometri lungime ce va fi construit la Galaţi va rezista.
La Galaţi, situaţia a devenit critică după ce nivelul Dunării a continuat să crească depăşind cu 11 centimetri cota istorică înregistrată la inundaţiile din 2006. De câteva zile, prin digul de beton care apără partea de jos a municipiului Galaţi pătrunde apa. Aceasta a şubrezit structura digului, în special la bază, iar apa Dunării a ajuns la buza acestuia, existând riscul ruperii acestuia. În acest caz, peste 8.000 de gălăţeni ar fi inundaţi, iar pagubele ar fi uriaşe având în vedere că zona este puternic industrializată. În pericol se află Portul Docuri, Şantierul naval Damen, Vama, societatea Comcereal, Fabrica de ulei „Prutul", Laminorul de tablă şi altele. De asemenea, ar deveni inutilizabil Spitalul CFR, unul dintre cele mai moderne din oraş, recent reabilitat.
Citiţi şi:
1400 de militari, pompieri şi jandarmi lucrează la supraînălţarea unui dig de 4,5 km la Galaţi
Berceanu: Este greu să faci faţă când se întâmplă fenomene naturale extreme
Patru state din UE oferă României asistenţă pentru inundaţii
Boc: Nu dăm ajutoare pentru cei care şi-au construit case în zonele inundabile
Vasile Blaga, ministrul Administraţiei şi Internelor, care a participat ieri la şedinţa Comitetului naţional pentru situaţii de urgenţă de la Galaţi, a anunţat începerea lucrărilor pentru construirea unui dig de apărare împotriva viiturii de pe Dunăre. Lungimea acestuia va fi de 4,5 kilometri, cu o înălţime de 1,5 metri, astfel încât să facă faţă unui nivel al apelor Dunării de peste 680 de centimetri. „Luând în considerare prognozele