Regizorul şi scenaristul filmului „Felicia, înainte de toate“ arată starea cinematografiei româneşti şi îşi imaginează viitorul ei într-un interviu acordat „Adevărului literar şi artistic“. Cu umor, Răzvan Rădulescu se gândeşte la ce vor face colegii lui peste 20 de ani: Corneliu Porumboiu va juca tenis cu piciorul şi Sergiu Nicolaescu va ieşi la pensie.
Autor al scenariilor celor mai puternice filme din generaţia regizorilor noului val, Răzvan Rădulescu spune despre el însuşi, în interviul acordat „Adevărului literar şi artistic", nu fără o tuşă subtilă de autoironie: „În douăzeci de ani, mă imaginez retras la casa bunicii mele, într-o stare de senilitate precoce".
Mai citiţi şi:
„Felicia, înainte de de toate”, cel mai premiat film la TIFF 2010
Pentru un ipotetic scenariu despre filmul românesc al viitorului, Rădulescu îşi imaginează ce vor face regizorii români: „În douăzeci de ani ar trebui să ajungem cu toţii să ne liniştim, în sfârşit, şi să facem ce ne-am dorit dintotdeauna: Radu Muntean să facă filme cu karate şi roboţi, Mungiu să facă comedii după modelul cehoslovac, Porumboiu să joace tenis cu piciorul, Cristi Puiu să picteze, Sergiu Nicolaescu să iasă la pensie".
Inserţii autobiografice
„Felicia, înainte de toate", realizat şi scris împreună cu regizoarea de origine olandeză, Melissa de Raaf, este cronica fină, minimalistă şi emoţionantă a degradării relaţiilor de familie, a distanţei de comunicare care creşte exponenţial, odată cu înaintarea în vârstă.
Filmul are şi câteva inserţii discret-autobiografice: a fost filmat acasă la Răzvan Rădulescu, iar personajele mamei şi tatălui din film au racorduri fine cu viaţa privată a regziorului. O intimitate despre care Rădulescu vorbeşte cu căldură şi deschidere.
„Am ales să filmez la mine acasă tocmai pentru că e un spaţiu pe care îl cunosc. Am scris cu spaţiul acela