În timp ce fondurile de investiţii nu sunt interesate de o eventuală preluare a DTH Television, proprietara Boom TV, concurenţii ţintesc doar clienţii operatorului. La doar patru ani de la înfiinţare şi cu datorii ce depăşesc 70 de milioane de euro, Boom TV caută un cumpărător.
A pornit la drum cu o investiţie de 15 milioane de dolari în 2006 şi a ajuns la 130.000 de clienţi în prezent. A acumulat datorii de zeci de milioane de euro la bănci şi la furnizori şi are forţele şubrezite de ofensiva competitorilor Romtelecom (cu serviciul Dolce), RCS&RDS (cu Digi TV) şi UPC (cu Focus Sat), urmaţi de Digital Cable Systems. Aşa arată compania DTH Television, proprietara Boom TV, după patru ani de la lansarea pe piaţa românească. Dar cum a ajuns aici o televiziune care, spre deosebire de ceilalţi jucători, avea în portofoliu şi zece posturi proprii, dintre care patru de sport, şi retransmitea peste 60 de posturi de
televiziune?
Declinul operatorului a început încă din 2008, când numărul de clienţi depăşise 200.000 de persoane, dar mai mult de 40.000 dintre ei întârziau plata facturilor chiar şi două luni, spun surse din piaţă. În plus, o parte din acţionarii companiei, cu afaceri în sectorul imobiliar, nu au mai susţinut financiar compania. Iar cifrele oficiale pe 2008 conturează cel mai bine portretul companiei - pierderile nete, de 124 de milioane de lei au fost de două ori mai mari decât veniturile, cifra de afaceri a companiei fiind de doar 65,2 milioane de lei.
Asul din mânecă
În toamna lui 2008, compania a împrumutat 18,5 milioane de euro de la UniCredit Ţiriac Bank pentru investiţii în dezvoltarea platformei digitale TV. În timp ce Boom lua bani de la bancă pentru susţinerea afacerii, principalii competitori Dolce şi Digi adunau tot mai mulţi clienţi.
Însă Boom TV mai avea un as în mânecă - dreptul de difuzare al meciurilor di