Clujul este în primele zece oraşe din Europa ca spaţiu verde pe cap de locuitor, cu 30 de metri pătraţi de cetăţean. O spune primarul PDL al Clujului, Sorin Apostu. Statistica aceasta se bazează pe includerea în intravilan a mari porţiuni din pădurile din preajma Clujului, Făget şi Hoia. Este atât de mult spaţiu verde într-un oraş înghesuit între dealuri, încât municipalitatea nu se mai interesează de soarta celui de-al treilea parc ca mărime din Cluj: Parcul Feroviarilor, de aproximativ 5 hectare jumătate. Parcul se află în gestiunea Ministerului Transporturilor.
Soarta parcului e neclară. A fost concesionat de către Ministerul Transporturilor omului de afaceri Arpad Paszkany, care plănuieşte să construiască o bază sportivă pentru clubul de fotbal CFR. Constantin Dascălu, fost angajat al lui Paszkany la firma Opel Ecomax din vecinătatea parcului, este secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor care a facilitat concesiunea. Până acum, planurile de transformare în bază sportivă a parcului nu s-au realizat din cauza Ordonanţei de Urgenţă 114 / 2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din zonele urbane care interzicea schimbarea destinaţiei spaţiilor verzi şi construirea pe ele. Însă o nouă lege lasă deschisă posibilitatea construirii în parcuri şi schimbarea destinaţiei. Citesc în Adevărul de Seară că, de fapt, contractul dintre Ministerul Transporturilor şi CFR nu a fost reziliat, ci doar pus la păstrare. Contractul prevede o concesionare pe timp de 25 de ani, la un preţ infim de 64.000 euro pe an (repet, aprox. 5,5 hectare!):
„În acest context, afacerea a generat suspiciuni încă din 2007, când s-a aflat despre ea. Atunci, după un articol publicat de „Evenimentul zilei”, senatorul clujean Gheorghe Funar a făcut o interpelare pe această temă în Parlament. Ministerul Transporturilor a răspuns prin ministrul delegat pentru