În 2010, acestea vor scădea cu 0,5%, după ce în 2009, declinul a fost de 15,2%
Veniturile ziarelor vor continua să fie puse sub presiune
Fondurile alocate ziarelor le vor depăşi pe cele din presa tipărită
În Statele Unite, bugetele alocate publicităţii nu vor începe să crească până anul viitor, iar în 2010, acestea vor avea un declin de 0,5 puncte procentuale, comparativ cu anul precedent, potrivit unui raport lansat de PricewaterhouseCoopers, citat de New York Times.
Scăderea de 0,5% arată totuşi, o îmbunătăţire a pieţei
Scăderea de 0,5 puncte procentuale arată, totuşi, o îmbunătăţire a pieţei de publicitate, faţă de 2009, când bugetele alocate au avut un declin de 15,2 puncte procentuale, comparative cu 2008. Cu toate acestea, trendul cheltuielilor alocate promovării este, în continuare, unul negativ, potrivit PricewaterhouseCoopers. În plus, deşi cheltuielile alocate publicităţii vor avansa în perioada 2011-2014, conform raportului anual, fondurile totale alocate în 2014 vor fi cu 9 puncte procentuale mai mici decât cele din 2007. Până în 2014, cheltuielile pentru publicitate din anumite categorii precum Internet, televiziune şi radio vor depăşi nivelurile din 2009, în timp ce acelea din reviste şi ziare se estimează că vor fi mai mici decât în anul trecut.
Fondurile alocate ziarelor sunt în continuare sub presiune
Fondurile alocate ziarelor sunt în continuare sub presiune, iar raportul mai precizează că valoarea cheltuielilor pentru Internet va depăşi fondurile alocate presei scrise, în acest an. Contextul economic dificil a avut un cuvânt de spus şi în domeniul media şi de divertisment din Statele Unite, se mai arată în studiul PricewaterhouseCoopers.
Raportul mai indică faptul că până la finele anului 2011, se va înregistra o creştere a cheltuielilor pe segmentul de abonamente de acces