Prognoză l Piaţa românească de media şi divertisment va înregistra o rată medie anuală de creştere de 9,1% între 2010 şi 2014, ajungând la o valoare de 3,5 miliarde de dolari în 2014, cu circa 60% mai mare faţă de valoarea de 2,3 miliarde dolari din 2009, potrivit unui raport PricewaterhouseCoopers
Piaţa românească de media şi divertisment va înregistra al treilea cel mai rapid ritm mediu anual de creştere din regiunea Europei Centrale şi de Est în perioada 2010 - 2014, potrivit raportului PricewaterhouseCoopers "Global Entertainment and Media Outlook 2010 - 2014". Potrivit unui comunicat remis Mediafax de PwC, cel mai dinamic segment de piaţă va fi cel al accesului la internet, cheltuielile urmând să se dubleze până în 2014, de la 810 milioane de dolari, în 2009, la 1,6 miliarde de dolari.
Cheltuielile de publicitate vor cunoaşte, de asemenea, un avans semnificativ în România, ajungând de la 417 milioane de dolari, în 2009, la 747 milioane de dolari, în 2014. În schimb, cheltuielile făcute de consumatorii finali pentru servicii de media şi divertisment, excluzând cheltuielile pentru accesul la internet, vor înregistra un ritm lent de creştere în perioada analizată de raportul PwC, acestea având o rată medie anuală de creştere de 1,9%, ajungând la o valoare de 1,15 miliarde de dolari, faţă de 1,05 miliarde de dolari în 2009.
Piaţa locală va fi cea de-a treia cea mai dinamică din regiunea Europei Centrale şi de Est, după cea a Turciei (cu o rată medie anuală de creştere de 13%) şi a Rusiei (9,3%), mai scrie Mediafax. Creşterea pieţei de media locale se va situa peste rata medie anuală de creştere a întregii regiuni (8,3%), având chiar un ritm dublu de creştere faţă de ritmul mediu anual de creştere al regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) - 4,6%. În 2014, cele mai mari trei pieţe media din Europa Centrală şi de Est vor f