Omul de afaceri Dan Şucu, proprietarul grupului de firme Mobexpert, un antreprenor român care a pornit de la zero în anii '90 o afacere în industria mobilei şi a construit un business anual de peste 100 de milioane de euro cu 3.000 de angajaţi, a ajuns să se întrebe "cine mai are nevoie de dezvoltare" în actualul context economic, în care "capitaliştii români au un număr limitat de variante la îndemână".Omul de afaceri Dan Şucu, proprietarul grupului de firme Mobexpert, un antreprenor român care a pornit de la zero în anii '90 o afacere în industria mobilei şi a construit un business anual de peste 100 de milioane de euro cu 3.000 de angajaţi, a ajuns să se întrebe "cine mai are nevoie de dezvoltare" în actualul context economic, în care "capitaliştii români au un număr limitat de variante la îndemână".
Companiile cu acţionariat românesc au început în ultima perioadă să cadă una câte una în insolvenţă, cele mai multe dintre acestea fie având ca principală activitate retailul, fie extinzându-se puternic prin dezvoltarea unei reţele de magazine. Companii precum Leonardo, cel mai mare retailer de încălţăminte şi marochinărie de pe plan local, retailerul de electronice şi electrocasnice Flamingo şi reţelele de hipermarketuri Pic, Trident şi Spar intră în aceste categorii.
"Capitaliştii români au un număr limitat de variante la îndemână. Să supravieţuiască şi să prospere dacă pot, dacă au nişa şi puterea să o facă, să vândă către un lider european sau mondial sau să moară. Este treaba capitalistului să decidă care dintre cele trei direcţii va fi de viitor pentru el."
Apoi adaugă faptul că oportunitatea de a vinde a fost în 2007-2008, când mulţi antreprenori au şi făcut acest lucru, ceea ce a subţiat considerabil numărul afacerilor româneşti. Proprietarul Mobexpert dă exemplul retailului alimentar, unde firmele locale nu au rezistat niciodată "cu