Vânzările de maşini de peste 100.000 de euro au înregistrat o creştere "explozivă" în primele cinci luni ale acestui an, în ciuda situaţiei economice actuale dificile, când piaţa auto continuă declinul de peste 30%.
Dacă în intervalul ianuarie-mai din 2009 s-au înmatriculat 23 de unităţi, în aceeaşi perioadă din 2010 s-au înregistrat peste 40 de automobile de lux, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise şi Înmatricularea Vehiculelor (DRPCIV).
Dublarea vânzărilor de maşini de lux, din care aproape jumătate reprezintă modele Ferrari de peste 200.000 de euro, reprezintă o consecinţă a relaxării uşoare a normelor de finanţare în primele luni ale acestui an, potrivit jucătorilor din piaţă.
"Apetitul de consum al clientului nu a crescut în acest an. Cel mult putem spune că s-a obişnuit cu actuala criză economică. Anul trecut în primele luni finanţarea era blocată, nu se ofereau credite sau leasing pentru nicio maşină de lux. Acum tot nu putem spune că merge creditarea, dar nu mai este blocată", a spus Adrian Pascu, brand manager pentru Porsche, Bentley şi Lamborghini în cadrul Porsche România.
Wenzel Weber, directorul general al Automobile Bavaria, companie controlată de omul de afaceri Michael Schmidt şi cel mai mare dealer BMW de pe piaţa locală, se aşteaptă ca revenirea economică să fie anunţată întâi de segmentul superior al pieţei, unde în general achiziţiile sunt realizate de către persoane juridice.
"Când oamenii de afaceri văd că obţin un câştig, vin să-şi cumpere o maşină, ca răsplată pentru munca depusă", a spus Wenzel Weber.
În ceea ce priveşte segmentul inferior al pieţei, de 10-20 de mii de euro, clienţii sunt în general persoane fizice care sunt mai reticente în ceea ce priveşte achiziţia unei maşini, mai ales în contextul în care nu au primit nicio mărire de salariu de 1-2 ani şi au de achitat un credit. Odată ce med