SUV-ul low cost Duster şi modelul compact Sandero au urcat vânzările Dacia în Franţa la peste 64.000 de unităţi în prima jumătate a anului în Franţa, prima ţară de export pentru marca autohtonă.
Dacia are în prezent o cotă de piaţă de 5% în Franţa, care este echivalentă cu cota GM şi care depăşeşte producători precum Fiat, Mercedes sau BMW.
În totalul exporturilor Dacia, Franţa are o cotă de aproximativ 40%.
Luna trecută vânzările Dacia în Hexagon au înregistrat o dublare faţă de luna iunie din 2009 şi au ajuns la 12.075 de unităţi. Cererea şi termenele de livrare pentru acest model au determinat reprezentanţii Renault să afirme că Sandero va deveni cel mai bine vândut model de automobil către persoane fizice.
Sandero concurează în segmentul său cu modele precum Peugeot 206 plus, Renault Clio Campus sau Chevrolet Aveo.
"Dacia, în patru ani, a devenit a 4-a marcă în funcţie de vânzările către persoane fizice în Franţa. Pentru Sandero GPL am ajuns de la o perioadă de aşteptare pentru livrare de 5-6 luni la o perioadă de 1-2 luni", a declarat Bernard Cambier, director comercial al Renault Franţa, citat de cotidianul francez Ouest France.
Potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile, până la finalul lunii mai Dacia a produs mai mult de 79.000 de unităţi Sandero, aproape toate fiind exportate. În ţări precum Franţa şi Italia vânzările de modele cu alimentare şi cu GPL reprezintă o parte semnificativă din totalul vânzărilor pentru că beneficiază de o reducere a taxelor de înmatriculare şi a impozitelor anuale. Cea mai mare cerere la export în primele luni din 2010 a avut-o modelul Sandero cu motorizarea de 1,4 litri şi 75 CP şi dieselul de 1,5 litri şi 70 CP.
Jumătate de an de aşteptare pentru un Duster
Lansarea celui mai ieftin SUV european a adus în Franţa un val de comenzi, care au ajuns în