Şase din cele şapte companii de taxi din Baia Mare au fixat tariful la 1,99 de lei/kilometru. Este cel mai mare preţ de până acum. Firmele care au bătut palma n-au mai ţinut cont nici de directivele Consiliului Concurenţei, nici de doleanţele clienţilor şi nici de criză.
Două zile. Joi şi vineri. Atât a durat ultima bătălie din aşa-zisul război al celor şase companii de taxi din Baia Mare. Iar sâmbătă au fumat „pipa păcii". Şi au ajuns la un consens: tariful a fost fixat la 1,99 de lei/kilometru.
Un scurt istoric al „războiului" dintre companiile de taximetre din Baia Mare, început cu multe luni în urmă, ar limpezi situaţia la care s-a ajuns acum. Firmele s-au războit multă vreme pentru un tarif unic. Apoi pentru că nu erau de acord să-şi vopsească maşinile în alb. După care, într-o nouă etapă, care a durat aproape două luni, s-au întrecut în ieftiniri. Iar la ultima din ele, şase din cele şapte firme au cerut să fixeze un tarif unic, dar mai mare decât tot ce fusese până săptămâna trecută.
Astfel, de sâmbătă, şase din cele şapte companii de taxi din municipiu au bătut palma, fixând un tarif unic: 1,99 lei pe kilometru.
Mara Taxi n-a intrat în horă
„Oaia neagră" în ceea ce priveşte tarifele unice practicate este patronul de la Mara Taxi, Cosmin Lakatos, care, susţine el, a ţinut cont de criza financiară care-i afectează şi pe băimăreni. Cu toate acestea, tariful fixat de Mara Taxi, de 1,90 lei pe kilometru, cu doar 9 bani mai puţin decât concurenţa, nu pare să-l facă pe băimărean să simtă cu adevărat că a făcut vreo reducere consistentă. „Am luat în calcul o serie de variabile. Nu vreau nici să-mi pierd şoferii, ieftinind exagerat, însă nici clienţii fideli, scumpind până la 1,99 de lei. Nu e nimic ilegal în faptul că am ales ca tariful să fie cu 9 bani mai scăzut faţă de cel practicat de celelalte companii de taxi