Lucrările la podul rutier peste canalul Dunăre – Marea Neagră au început ieri şi se vor finaliza peste aproape un an.
Construcţia va fi amplasată în aval de ecluza Agigea şi este necesară pentru a descongestiona traficul din oraşul Constanţa spre staţiunile din sudul litoralului. „Este primul proiect din fonduri europene care se face în port, iar costul său va fi de 3,5 milioane de euro", a declarat Marin Anton, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
Constanţa: Aquazorbing – bila care merge pe apă
Podul va facilita legătura între partea de nord şi cea de sud a portului Constanţa. „Avem mare nevoie de această construcţie. În fiecare lună, pleacă 15.000 de tone de materiale din port. Traficul rutier în zona de sud a litoralului a crescut şi el cu 12% faţă de anul trecut. Vom lega podul atât la Autostrada Soarelui, cât şi la şoseaua de centură care va trece prin apropiere. Estimăm că lucrarea va fi finalizată în 11 luni", a explicat Ioan Bălan, directorul general al Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa.
Podul rutier va fi realizat de firmele Consilier Construct şi Apolodor Comimpex, din Bucureşti. Constructorii spun că podul va avea un design unic în România, o lungime de 900 de metri, cu o deschidere de 180 de metri deasupra canalului. „Cel mai înalt punct se va afla la 63 de metri deasupra solului, iar distanţa dintre pod şi apă va fi de 18 metri, pentru a permite trecerea oricărei nave. Durata de viaţă a podului este de 100 de ani", a declarat Radu Ouatu, proprietarul firmei de construcţii Apolodor Comimpex.