La o săptămână de la majorarea Taxei pe Valoare Adăugată, aproape două treimi dintre comercianţi au decis să majoreze preţurile. Scumpirile au loc gradual, avertizează patronii. Cu alte cuvinte, efectele finale se vor simţi abia peste câteva săptămâni. Potrivit unui studiu realizat de firma Soft Mentor, 30% dintre comercianţi au decis că majorarea TVA nu trebuie să se regăseacă în preţurile produselor vândute. Astfel, preţurile au crescut cu 5%.
La o săptămână de la majorarea Taxei pe Valoare Adăugată, aproape două treimi dintre comercianţi au decis să majoreze preţurile. Scumpirile au loc gradual, avertizează patronii. Cu alte cuvinte, efectele finale se vor simţi abia peste câteva săptămâni.
Potrivit unui studiu realizat de firma Soft Mentor, 30% dintre comercianţi au decis că majorarea TVA nu trebuie să se regăseacă în preţurile produselor vândute. Astfel, preţurile au crescut cu 5%.
Restul patronilor a decis să reducă pentru moment profitul ori să facă alte economii, fără să umble la tarifele produselor. Decizia de a menţine preţurile e însă doar temporară. Scumpirile vor fi aplicate după ce vor primi marfa de la furnizori, la noul preţ.
Studiul arată că în Bucureşti rata de menţinere a preţurilor de vânzare este mai mare decât media pe ţara, procentul ridicându-se la 45%.
Această situaţie se explică prin concurenţa mai mare dintre magazine. În plus, firmele mici nu au reuşit să îşi adapteze la timp etichetele noilor preţuri. Oamenii care ar fi trebuit să lucreze în plus ca să schimbe preţurile ar fi trebuit plătiţi, aşa că patronii au preferat să facă modificarea din mers.
Aproape toate firmele (97%) cuprinse în studiul Soft Mentor consideră că aceste măsuri fiscale au fost luate într-un termen mult prea scurt, motiv pentru care activitatea curentă a fost perturbată timp de câteva zile.
Soft Mentor e o companie de software