Din 2007, de cand Guvernul de atunci a introdus prima varianta a taxei auto, si pana in zilele noastre, practica judiciara a demonstrat ca toti romanii care s-au adresat Justitiei si-au inmatriculat masinile rulate, aduse din spatiul comunitar, fara a mai plati birul cu pricina sau le-au fost restituiti banii.
Taxa de prima inmatriculare auto (zisa si de poluare), intrata in vigoare acum trei ani si jumatate, a devenit de mult caduca. Teoretic, aceasta taxa ar trebui s-o plateasca toti aceia care isi inmatriculeaza in Romania masini aduse din strainatate. Practic, aceasta taxa n-o mai plateste decat acela care chiar vrea s-o plateasca.
Ceilalti - din ce in ce mai multi - care aleg sa se judece cu Statul, cerand fie inmatricularea masinii fara plata taxei, fie restituirea taxei deja platite, castiga procesele pe banda rulanta. Singurii romani care mai platesc taxa auto sunt doar cei ale caror masini aduse din Europa au motoare mici si pentru care taxa are valori de ordinul a o suta sau doua de euro. Bani pe care oamenii prefera sa-i dea, fara sa mai piarda timp cu procesele lungi contra statului.
Doctorat in drept pe tema taxei auto
Potrivit unui document intocmit de Daniel Salcudean, un avocat targumuresean, devenit intre timp specialist in materie si care isi pregateste acum, (si) pe aceasta tema, lucrarea de doctorat, absolut toate cele 16 Curti de Apel din tara au achiesat la o practica judiciara unitara cu privire la taxa auto.
"In prezent, practica instantelor de judecata din tara s-a concretizat si unificat in sensul admiterii de catre acestea, in mod favorabil, a cererilor de chemare in judecata a petitionarilor prin care se solicita restituirea taxei de poluare, achitata in temeiul OUG nr. 50/2008 ori solicita obligarea la inmatriculare a autovehiculelor fara plata taxei de poluare", se spune in docum