Peste 68% dintre comercianţii din România au decis să majoreze preţurile şi doar 31,71% au declarat că le menţin nemodificate ca urmare a creşterii TVA la 24%, potrivit unui studiu realizat de firma Soft Mentor.
78% dintre comercianţii care nu au crescut preţurile la 1 iulie intenţionează să le majoreze în momentul în care vor primi marfă mai scumpă de la furnizori, informează , studiul realizat de Soft Mentor, companie specializată în furnizarea de soluţii de gestiune pentru supermarket-uri şi depozite.
Studiul arată că în Bucureşti rata de menţinere a preţurilor de vânzare este mai mare decât media pe ţară, procentul ridicându-se la 44,87%. Această situaţie se explică printr-un mediu concurenţial accentuat în capitală, unde micii comercianţi încearcă să ţină pasul cu marile lanţuri de magazine.
„Micii comercianţi nu dispun de mijloace umane şi financiare suficiente care să le permită schimbarea tuturor etichetelor de preţ peste noapte, ceea ce îi determină să mărească preţurile şi să reeticheteze mărfurile gradual" a declarat într-un comunicat Marius Vetrici, directorul general al Soft Mentor, citat de Mediafax.
Dintre firmele care au decis să nu majoreze preţurile, 95% au invocat ca motiv secundar aceste aspecte logistice. Comercianţii s-au văzut în imposibilitatea ajustării în timp util a tuturor etichetelor de raft şi de produs, declarând că efortul financiar şi uman prilejuit de schimbarea acestor etichete nu îşi poate găsi compensare în creşterea preţurilor.
Aproape toate firmele (97%) cuprinse în studiul Soft Mentor consideră că aceste măsuri fiscale au fost luate într-un termen mult prea scurt, motiv pentru care activitatea curentă a fost perturbată timp de câteva zile. „Unul dintre motivele principale de nemulţumire a comercianţilor constă în eşecul guvernului de a elabora şi publica normele de aplicare