Gigantul american P&G, cu afaceri de aproape 300 mil. euro în România, reeditează modelul de export al Dacia şi Nokia în industria bunurilor de larg consum şi ar putea ajunge cu fabrica de la Urlaţi, judeţul Prahova, la vânzări de jumătate de miliard de euro pe termen mediu, în condiţiile în care unitatea va aproviziona 20 de pieţe externe.
"95% din producţie se va duce pe cele aproximativ 20 de pieţe externe pe care le vom aproviziona cu şampoane şi balsamuri din România", a declarat Luc Viaene, directorul fabricii P&G din Urlaţi. Compania va demara exporturile din noua sa fabrică de şampoane de lângă Ploieşti până la finele anului.
România intră astfel pe harta ţărilor emergente ca centru de producţie de bunuri de larg consum, nu doar ca piaţă de desfacere atractivă din prisma dimensiunii ei: cei 22 de milioane de consumatori au atras în România ca un magnet marile multinaţionale din sectorul FMCG, însă niciuna din fabricile locale ale acestora nu exportă acum mai mult de 50-60% din producţie.
În primii ani, fabrica din Urlaţi ar putea susţine vânzări ale P&G de 400-500 mil. euro în regiune, ţinând cont că vânzările locale de produse de îngrijire a părului P&G pot fi estimate la 20-30 mil. euro, iar ponderea acestora în businessul noii unităţi va fi de doar 5%.
Gigantul american P&G, cu afaceri de aproape 300 mil. euro în România, reeditează modelul de export al Dacia şi Nokia în industria bunurilor de larg consum şi ar putea ajunge cu fabrica de la Urlaţi, judeţul Prahova, la vânzări de jumătate de miliard de euro pe termen mediu, în condiţiile în care unitatea va aproviziona 20 de pieţe externe.
"95% din producţie se va duce pe cele aproximativ 20 de pieţe externe pe care le vom aproviziona cu şampoane şi balsamuri din România", a declarat Luc Viaene, directorul fabricii P&G din Urlaţi. Compania va demara exporturile din noua sa fabr