După 6.000 de ore de zbor, Ioan Simion e considerat cel mai bun pilot de avioane AN2 din România. Şi-a văzut de mai multe ori moartea cu ochii, dar a ştiu să treacă peste. Pilotul instructor îşi imaginează prin ce au trecut victimele dezastrului de la Tuzla, dar acest lucru nu îl îndepărtează de "pasărea sa". Ştie că AN2-urile sunt cele mai bune avioane, chiar dacă sumele investite în buna exploatare pot fi considerate averi.
"Cea mai frumoasă meserie din lume e cea de pilot", îşi începe alocuţiunea Ioan Simion. De o viaţă, pilotul instructor trăieşte cele mai frumoase experienţe în aer. E angajat al Aeroportului Utilitar din Timişoara, iar "pasărea lui" e un avion AN2 recuperat de statul român din Ungaria. Bărbatul a văzut la televizor nenorocirea de la Tuzla. Ezită să spună cauzele nenorocirii pentru că e conştient că avioanele AN2 sunt foarte complexe.
În ultimii ani ai carierei sale, timişoreanul a trecut de mai multe ori prin momente critice. Toate au avut loc atunci când pilota un AN2. De cele mai multe ori, motorul avionului s-a oprit, pur şi simplu, în zbor. "În situaţii de genul ăsta nu ai timp să gândeşti. Pur şi simplu trebuie să acţionezi. E în joc viaţa ta, plus a colegilor tăi. AN2-urile nu sunt făcute pentru accidente, ci pentru performanţă. Chiar dacă arată urât la exterior, nu contează altceva decât motorul. Să nu uităm că are 1.000 de cai putere", spune Ioan Simion, în vârstă de 48 de ani.
În acest moment, la Timişoara există trei avioane AN2. Cea mai nouă "pasăre" a avut parte de o reparaţie capitală în anul 2005, în Ungaria. Până în 2005, avioanul a fost în comă pentru că statul român a uitat să plătească reparaţiile. "Cunosc mai bine AN2-ul decât pe mine însumi. Nu ştiu ce s-a întâmplat în tragedia de lângă Constanţa, dar e clar că nu a fost o defecţiune tehnică. Avioanele acestea pot fi considerate invincibile", e de păre