Preocupati de inundatii si criza financiara, am trecut mai usor peste stirile privind examenele de anul acesta. Promovabilitatea la examenul de bacalaureat in Bucuresti a fost cu 17,18% mai mica decat in anul 2009.
Doar 58,92% dintre candidatii care s-au prezentat la teste au obtinut medii de trecere, informeaza Ministerul Educatiei. Explicatia vine imediat: procentul a scazut datorita masurilor speciale care au impiedicat fraudarea examenului.
Acum ceva vreme, un cadru didactic universitar remarca faptul ca studentii sai din anul III la filologie nu au putut sa identifice genul literar din care face parte "Romeo si Julieta". Amara remarca pentru un cadru universitar... Am pierdut ocazia sa-l intreb pe domnul profesor cum isi explica domnia sa faptul ca acei studenti au ajuns in anul III. Or fi luat nota de trecere la disciplina respectiva?
Cadrele didactice sunt foarte jignite de comentariile care se fac la adresa calitatii rezultatelor educatiei pe care le-o dau copiilor in scoli. Singura arma pe care o au este nivelul salariilor, intr-adevar, demotivant. Este aceasta explicatie suficienta pentru a justifica faptul ca la aceleasi examene, cu masuri speciale pentru prevenirea fraudelor, la unele scoli elevii au facut cheta si au pus banii in pachetele cu servetele de pe catedra pentru a-si asigura diploma de Bac?
Problema cadrelor didactice si a supraveghetorilor este ca nici macar nu-si cunosc materialul cu care lucreaza: adolescentii se lauda si nu trec sub tacere modul in care s-au "descurcat". Teribilismul este mai puternic decat ratiunea la varsta lor.
Onoratele cadre didactice nu pacalesc decat propriile constiinte cu procentul de promovabilitate si cu scuza salariului mizer. Poate prin aceasta incearca sa acopere notele jalnice pe care ei insisi le-au obtinut sau propriile fraude facute la examenele de tit