În 2004-2007 avansul era de peste 20% în fiecare an, în 2009 a fost de doar 1%
Pentru că "sunt la modă", vânzările de suplimente vor creşte anul acesta cu 10%
După ce în anii anteriori vânzările de suplimente alimentare au înregistrat un adevărat galop de sănătate cu creştere de 20% de la an la an, în 2009 a pierdut considerabil din ritmul de dezvoltare precedent la un avans de doar 1%, faţă de nivelul din 2008, potrivit unui raport de piaţă realizat de compania poloneză de cercetare PMR.
În ciuda încetinirii de anul trecut, previziunile PMR indică pentru anul acesta o creştere de 10% a pieţei de profil locale, datorită indicatorilor favorabili ai factorilor ce influenţează această piaţă. "Piaţa românească a suplimentelor dietetice, ce a păstrat un ritm susţinut de creştere în anii anteriori de peste 20% de la an la an, şi-a redus avansul în 2009 la doar 1%. Cu toate acestea stilul de viaţă, nivelul de saturaţie al pieţei încă redus, dar şi situaţia actuală a economiei naţionale, indică o creştere de 10% a acestei pieţe în 2010, la un nivel de 100 de milioane de euro, doar prin canalele principale de distribuţie - farmacii şi magazine specializate", se arată în raportul "Piaţa românească de suplimente alimentare în 2010. Previziuni de dezvoltare în intervalul 2010-2013" al PMR.
Potrivit analistului-şef pentru pieţe farmaceutice al companiei de cercetare poloneze, Monika Stefanczyk, anul trecut, prin canalele de distribuţie alternative, vânzările au fost de 8 milioane de euro. "În 2009 vânzările totale de pe piaţa românească au fost de 100 de milioane de euro, respectiv 92 de milioane de euro prin canalele principale de distribuţie şi de 8 milioane de euro vânzări realizate majoritatea prin Internet şi supermarketuri", a declarat, din Polonia, Monika Stefanczyk pentru Curierul Naţional.
În următorii doi ani, piaţa va c