Sute de şoferi navetişti aleg cel mai scut drum spre Bucureşti, deşi nu este o rută ocolitoare oficială. Strada Fabricilor, pe care începe drumul spre Capitală, nu a fost asfaltată niciodată de Primăria Ploieşti, pentru că nu are destui riverani.
Municipalitatea a pus la dispoziţia şoferilor care doresc să ajungă la Bucureşti două rute ocolitoare, odată cu închiderea podului de la Tătărani, care va fi extins de la 2 la 4 benzi.
Una dintre aceste rute este Centura de Vest, iar cea de-a doua este Centura de Est.
„Dacă mergem prin vest pierdem foart mult timp şi mai ales clienţi. În cazul în care prindem şi bariera de la Vest, putem sta în trafic chiar şi cu o oră în plus. Nici varianta pe Centura de Est nu este convenabilă, pentru că de asemenea ocolim foarte mult", explică un şofer de microbuz, Daniel Savu.
Sute de şoferi care merg în direcţia Bucureşti preferă să o ia pe scurtătură, adică pe Strada Fabricilor din zona de sud a municipiului care se continuă cu o stradă din comuna Bărcăneşti care, apoi, se intersectează cu DN1.
Totuşi, circulaţia pe Strada Fabricilor din Ploieşti se desfăşoară cu dificultate din cauză că strada nu este asfaltată, ci doar pietruită.
„Strada nu a făcut parte din niciun program de asfaltare pentru că nu are canalizare şi nici nu era, înainte de închiderea podului, o zonă intens circulată, pe această arteră nefiind mulţi riverani", spune consilierul Alina Necula din cadrul Primăriei Ploieşti.
Circulaţie prin praf
Coşmarul şoferilor care aleg această rută ocolitoare este cu atât mai mare cu cât, pe porţiunea de aproximativ un kilometru de drum neasfaltat, este amplasată şi o cale ferată pe care trec, zilnic, cel puţin două trenuri. „Sunt foarte mulţi şoferi care circulă pe ruta aceasta, în special cei de microbuz şi cei care trebuie să ajungă cu pasageri în comunele de lângă Ploieşti. Drumul în