Potrivit planului de dezvoltare elaborat de oficialii europeni, trebuie atraşi turiştii din ţările cu economii emergente, cum ar fi China, Rusia sau Brazilia
UE trebuie să promoveze turismul, inclusiv în cadrul organismelor internaţionale
Îngrijoraţi de efectele secundare ale crizei financiare şi, în special, de diminuarea aportului la PIB-ul european din domeniul turismului, Comisia Europeană a propus o nouă strategie de stimulare a turismului european, pentru a maximiza potenţialul unui sector care joacă deja un rol important pentru economia UE. Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, planul de dezvoltare a turismului cuprinde 21 de propuneri. "O mare parte dintre acestea au scopul de a atrage în Europa mai mulţi turişti din ţările cu economii emergente, cum ar fi China, Rusia sau Brazilia. Altele se concentrează pe încurajarea turismului în interiorul Uniunii - de exemplu, sincronizarea vacanţelor şcolare, pentru a permite prelungirea perioadei de concedii", se arată în documentul postat pe site-ul Comisiei Europene.
Potrivit documentului de pe site-ul Comisiei Europene, se impune "stabilirea sau consolidarea cooperării dintre Uniunea Europeană şi principalele ţări emergente (China, Rusia, India, Brazilia) şi ţările mediteraneene pentru a promova modele durabile şi responsabile de dezvoltare a turismului, precum şi schimbul de bune practici", dar şi crearea unui adevărat brand european, în cooperare cu statele membre pentru a completa eforturile de promovare la nivel naţional şi regional şi pentru a permite descoperirea de noi destinaţii europene.
Site-ul visiteurope.com, târguri şi expoziţii
Pentru a creşte atractivitatea Europei "ca o colecţie de destinaţii turistice durabile şi de înaltă calitate", site-ul visiteurope.com trebuie intens promovat, în special în ţările emergente, mai susţin oficialii, p