Cheltuielile de publicitate în România vor creşte de la 417 milioane de dolari (circa 300 milioane de euro) în 2009 la 747 milioane de dolari în 2014, ceea ce înseamnă o majorare cu 80% în următorii cinci ani, potrivit ediţiei din acest an a raportului "Global Enter tain ment and Media Outlook", realizat de compania de consultanţă şi audit PricewaterhouseCoopers (PwC).
Potrivit unui alt raport, MediaFact Book realizat de agenţia de media Initia tive Media, parte a grupului de comunicare Lowe, care a apărut în luna iunie, cheltuielile totale nete de publi citate pe plan local au fost estimate la circa 340 mil. euro anul trecut, iar pentru acest an se aşteaptă o scădere cu 9%, până la 308 milioane de euro.
Piaţa românească de media şi divertisment, care include agenţiile de publicitate şi de media, companiile de televiziune şi de presă, furnizorii de servicii de internet, radio, piaţa de carte, de jocuri video, va înregistra în intervalul 2010-2014 o rată medie anuală de creştere de 9,1%, ceea ce plasează ţara noastră pe locul al treilea în Europa Centrală şi de Est, după Turcia (13%) şi Rusia (9,3%).
Astfel, piaţa locală de media şi divertisment va ajunge la valoarea de 3,5 mld. dolari la nivelul anului 2014, faţă de 2009 când cumula 2,3 mld. dolari. Creşterea pieţei locale de media se va situa peste rata medie anuală de creştere a întregii regiuni, care este de 8,3%, având un ritm dublu de creştere faţă de ritmul mediu anual de creştere al regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), care este de 4,6%.
Raportul mai arată că în 2014 cele mai mari trei pieţe de media din Europa Centrală şi de Sud - Est vor fi cele ale Rusiei (25,6 mld. dolari), Poloniei (10,9 mld. dolari) şi Turciei (9,7 mld. dolari).
Cel mai dinamic segment de piaţă pe plan locală va fi cel al accesului la internet. Cheltuielile pentru accesul la internet, c