La Timişoara există trei avioane de tipul AN2, care sunt proprietatea Consiliului Judeţean Timişoara. Directorul Aeroportului Utilitar Timişoara explică faptul că "în avio-chimie A2-ul si elicoptere K26 deţin supremaţia. Chiar dacă sunt vechi, ele sunt foarte sigure, dar au costuri mari. AN2-ul foloseşte 175 de litri de benzina pe oră şi 5 litri de ulei la fiecare zbor", explică Lup Paşcu, directorul Aeroportului Utilitar Timişoara.
Alarmă falsă în Timiş după tragedia aviatică de la Tuzla: elicopter utilitar văzut prăbuşindu-se
Lup Paşcu, directorul Aeroportului Utilitar din Timişoara este încă şocat de tragedia de la Tuzla. Timişoreanul lucrează de o viaţă cu avioane AN2, dar până acum, acestea nu i-au provocat probleme. Nici măcar colegii directorului nu au avut experienţe neplăcute cu aceste "păsări de fier extreme de sigure, dar foarte costisitoare", după cum le descrie Paşcu. Şocul tragediei e cu atât mai mare cu cât directorul Aeroportul Utilitar din Timişoara îl cunoscuse pe comandorul Nicolae Jianu, comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene „Aurel Vlaicu" din Boboc, una dintre victimele de la Tuzla.
"Subfinanţarea armatei e de vină moral pentru tragedia aviatică de la Tuzla" spun militarii timişoreni trecuţi în rezervă
"Noi ne-am suprapus un singur an în şcoală. În faţă, la televizor, se vede un bărbat bine legat. În şcoală eram mai subţirei. Nicolae Jianu a fost şef de grupă. Învăţa foarte bine şi era un exemplu pentru noi toţi. El rămâne un exemplu. Distanţa dintre Timişoara şi Boboc e mare, astfel că noi am rămas legaţi profesional. Ne-am mai întâlnit în aceşti ani. Niciodată nu ne plictiseam. Era o plăcere să stai în compania lui. Ca orice aviator şi crestin am regrete", spune Lup Paşcu.
Constanţa: Militarii morţi în accidentul de la Tuzla au fost identificaţi!