Larisa Toader, fost client service director la Ogilvy PR, a lansat prima carte de comunicare in cadrul careia companiile interesate au putut sa achizitioneze spatiu publicitar. Autoarea cartii “Secretele relatiei cu presa - sfaturi practice si studii de caz” vorbeste pentru Wall-Street despre acest proiect si modul in care a evoluat relatia jurnalist-PR in ultimii zece ani.
Lucrarea „Secretele relatiei cu presa – sfaturi practice si studii de caz” este primul volum dintr-un proiect mai amplu, intitulat „Buticul de PR”, care isi propune sa ofere cititorilor o prezentare reala a activitatii din agentiile si departamentele de relatii publice, fiind in acelasi timp un instrument de promovare non-conformista.
Pachetele de promovare au variat intre 300 si 6.000 de euro (pachet maxim, ce implica exclusivitate).
Wall-Street: Care este istoria acestei carti? Cand ai inceput acest proiect si ce te-a determinat sa iei aceasta decizie?
Larisa Toader: Este un proiect la care ma gandeam de foarte mult timp, insa ideea a prins contur in toamna anului trecut. Ulterior am discutat-o cu anumiti jurnalisti cu care aveam o relatie foarte buna, dar si cu alti specialisti de relatii publice care proveneau din presa. Toti, fara exceptie, au fost incantati de idee si m-au indemnat sa o pun in practica. In plus, ideea acestei carti a fost incurajata si de profesorii de la facultatile de comunicare (spre exemplu, domnul profesor Dumitru Bortun, presedintele juriului de onoare al Asociatiei Specialistilor in Relatii Publice (ARRP) a fost unul dintre profesorii care au intampinat cu entuziasm aceasta carte si m-a incurajat sa o scriu).
Wall-Street: Cat de greu e sa lansezi o carte in prezent? De ce obstacole te-ai lovit?
Larisa Toader: Este foarte usor sa lansezi o carte in Romania! Exista doua variante mai des utilizate: publici cartea din fonduri proprii sa