Informaţii contradictorii despre circumstanţele în care supravieţuitorii accidentului de la Tuzla au reuşit să scape cu viaţă. Un oficial al armatei spune că Marian Marin, şeful Comandamentului de Scafandri de Luptă a intrat în avionul cuprins de flăcări pentru a-şi salva camarazii. Versiunea oficială e contrazisă însă de militari de la Tuzla, dar şi de specialişti. Martorii susţin că pilotul Daniel Bâlsanu ar fi sărit primul din avionul AN-2.
Generalul Victor Strâmbeanu, preşedintele Comisiei de anchetă din cazul accidentului de la Tuzla, a declarat ieri că militarii care au supravieţuit au fost salvaţi de militarul Marian Marin.
''A fost, cred că-l putem considera un erou .. care a intrat şi i-a salvat ...cât a putut, mai mult nu a fost posibil'',, spune generalul.
Martori de la aerodromul din Tuzla au făcut declaraţii care vin să contrazică informaţiile oficiale. Ei spun că primul care a sărit din cabina în flăcări ar fi fost pilotul Daniel Bâlsanu, urmat de maistrul militar Marius Nazare, care s-ar fi aflat tot în cabină. Ambii au supravieţuit şi sunt internaţi la Spitalul Militar "Carol Davila" din Bucureşti. Ultimul care ar fi apucat să părăsească în viaţă avionul, locotenentul Liviu Antim, a decedat luni noaptea la Spitalul Militar din Bucureşti. Aorta i-a fost perforată în urma accidentului.
Surse din rândurile anchetatorilor susţin că şi femeia-pilot, Lavinia Guiţă, ar fi părăsit carlinga. Cadavrul ei carbonizat a fost descoperit lângă avion. După declaraţiile martorilor echipajul din cabină ar fi ieşit prin chepeng, iar paraşutistul Antim ar fi ieşit pe uşă. Astfel, cei trei nu mai aveau cum să fie în avion în momentul în care şeful scafandrilor se spune că i-ar fi salvat.
Misterul va fi dezlegat doar de cei doi militari care se află internaţi la Spitalul Militar Central. Starea lor este mai bună, sunt conştienţi. Aseară