Google Şi Microsoft au început să adauge noi funcţii motoarelor proprii de căutare pe net, care permit accesul utilizatorilor la muzică, pe măsură ce concurenţa dintre cei doi giganţi creşte odată cu creşeterea accesului la internet, relatează Reuters.
În luna iunie, Microsoft, cel mai mare producător de software din lume, a lansat o nouă funcţie pentru Bing, prin care utilizatorii pot vedea care sunt următoartele concerte şi au acess la linkuri către pagini unde pot asculta diverse melodii sau cumpăra bilete la evenimente de profil. Noile funcţii ale Bing permit de asemenea urmărirea unor emisiuni de televiziune.
Google, cel mai popular motor de căutare din lume, a lansat un pachet similar anul trecut, dar lucrează în prezent la un serviciu ce va permite descărcarea de muzică şi care ar putea să funcţioneze şi pe platforma Android, folosită pe telefoanele mobile.
Având în vedere volumul mare de căutări pe internet legat de divertisment, era normal ca motoarele de căutare să adauge funcţii suplimentare în acest sens, comentează Reuters. Potrivit Microsoft, 10% din toate căutările de pe internet au legătură cu divertismentul, 70% dintre acestea reprezentând numai căutările de versuri ale cântecelor. Cu noile funcţii, Bing încearcă să devină un instrument de divertisment mai popular decât Google. "Ideea e să stai numai pe Bing şi să nu fii nevoit să te duci pe alte site-uri, printre care Google, cel mai popular motor de căutare din lume", susţine Rob Enderle, analist la compania de cercetare Enderle Group. Deşi ambele motoare de căutare oferă videoclipuri şi melodii despre lucrurile căutate, Bing oferă un pachet mai complet cu date despre concerte, versuri şi alte linkuri.
În ciuda investiţiilor mari ale Microsoft în Bing, motorul de căutare nu a avansat pe piaţa din SUA comparativ cu Google, relatează publicaţia Computerworld. În luna aprilie,