Promotii, preturi mai mici, mai multa publicitate si modificarea portofoliului de produse sunt ingredientele unei strategii de marketing prin care Danone Romania si-a crescut anul trecut cifra de afaceri si a inregistrat profit. Principala tendinta in 2010 este online-ul, cu accent pe social media, spune Anca Stroe, Brand Marketing Manager Danone Romania, intr-un interviu acordat Wall-Street.
Anul trecut, Danone a fost cel mai promovat brand din Romania, potrivit datelor furnizate de companiile de cercetare GfK si Alfa Cont. In cifre brute, compania si-a crescut bugetul de marketing cu 50%, pana la 194 milioane de euro. In realitate, bugetul de marketing al Danone nu a crescut in 2009, explica Anca Stroe. Cu acelasi buget din 2008, compania a obtinut mai multe insertii de reclame pe TV printr-o cumparare “mai eficienta” a spatiului media.
Cumpararea eficienta poate fi explicata prin faptul ca pretul publicitatii TV a scazut anul trecut cu circa 30%, la care se adauga si discount-urile obtinute de agentiile de media in negocierile cu televiziunile. De asemenea, mixul de media al Danone s-a modificat, incluzand mai multe statii de nisa, in special adresate copiilor.
La jumatatea anului trecut, intreaga piata de FMCG a intrat in febra promotiilor. “Trebuie sa recunoastem, suntem intr-un an de criza si trebuie sa ne adaptam atat comunicarea cat si portofoliul”, spune Anca Stroe. Cat despre preturile produselor Danone, acestea au scazut in medie cu 10%. Reducerea provine din promotii si multipack-uri, dar si din ieftinirea unor categorii. De exemplu, la Casa Buna, “brandul de la baza priamidei”, preturile au scazut cu pana la 22%.
Piramida de produse
Danone si-a modificat si portofoliul de-a lungul ultimului an, delistand produse si lansand unele noi. “Orice intrare sau iesire de produs are o analiza foarte solida in spate, bazata pe