Compania Rondocarton, parte a grupului austriac Rondo Ganahl, care deţine fabrici de carton ondulat în Cluj şi Târgovişte, estimează ca a finalizat primul semestru din acest an cu afaceri de 20 mil. euro, în creştere cu circa 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Compania mizează în acest an pe o cifră de afaceri de 40 mil. euro, mai mult cu aproximativ 15% faţă de 2009. Estimările Rondocarton se bazează pe noile contracte semnate de companie în acest an, dar şi pe creşterea cererii din partea clienţilor existenţi.
"În primul trimestru am înregistrat o creştere de 12% a vânzărilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ne-am bugetat o cifră de afaceri lunară de 3 mil. euro, însă am depăşit estimările iniţiale, astfel că vom încheia prima jumătate a anului cu vânzări totale de aproximativ 20 mil. euro", a declarat Teofil Câmpean, directorul general al Rondocarton.
Exportul va creşte în acest an cu circa 7% faţă de 2009, în condiţiile în care, anul trecut, peste 30% din producţia Rondocarton era pentru pieţele externe.
Compania din Cluj colaborează pe piaţa externă cu firme din Ungaria, Elveţia, Ucraina, Moldova, Serbia şi Bulgaria, iar în România partenerii de afaceri ai Rondocarton sunt producătorul de carne de pui Agricola Bacău, European Drinks, producătorul de electrocasnice Arctic, Murfatlar, Unilever (pe partea de alimente) şi Procter & Gamble.
"Anul 2011 va fi cu siguranţă mai dificil decât perioada actuală, în condiţiile în care economia României este slabă. Vor rezista pe piaţă companiile care au dus o politică de reducere a costurilor, au investit în retehnologizare şi au reuşit să găsească noi clienţi sau
să-şi extindă activităţiile pe noi pieţe. Pentru acest an, Rondocarton şi-a bugetat investiţii de aproximativ 2 mil. euro în tehnologie", a spus Teofil Câmpean.
Rondocarton deţine în România două f