A1 atacă un segment nou pentru marca cu patru cercuri, păstrând ADN-ul specific mărcii. Sunt vizaţi clienţii tineri. Cu A1, Audi se orientează spre publicul mai tânăr, doritor de calitate şi dinamică. Rezultatul este o reuşită.
După cum spunea Rupert Stadler, preşedintele Consiliului de administraţie al Audi AG, modelul A1 întinereşte mult marca. Acest nou produs reprezintă răspunsul Audi la necesităţile de mobilitate urbană, la creşterea rapidă a cerinţei pentru modelele sub-compacte premium şi la trendul ascendent către cele mai înalte niveluri de individualizare.
A1 va atrage cu siguranţă noi clienţi ce nu au mai avut vreodată un Audi şi care aveau până acum doar alternative din partea concurenţei (vezi Mini). Testele din Germania ne-au dezvăluit o maşină foarte bine executată calitativ.
Chiar dacă unii ar fi tentaţi să afirme că sub caroseria şic se află multe elemente preluate de la Polo, A1 este cu totul altceva. Audi demonstrează că a fi premium nu înseamnă că trebuie să fii şi mare. În 3,9 metri lungime a concentrat tehnologia, calitatea şi personalitatea pe care le întâlneşti şi într-un A8.
Interior de clasă
Planşa de bord nu te duce câtuşi de puţin la ideea că te afli într-un model de clasă mică (sau sub-compact, cum îl denumesc oficialii Audi). Materialele sunt de cea mai bună calitatea, iar layout-ul mai mult decât inspirat. Şi volanul cu trei braţe arată impecabil şi transmite o senzaţie de lucru bine făcut, de maşină mai mare, în sensul confortabil al cuvântului.
De altfel, poziţia de condus are o configurare optimă, lucru destul de greu realizabil într-un vehicul de asemenea dimensiuni. Gabaritul mic se reflectă totuşi la locurile posterioare, care sunt bune cel mult pentru o deplasare scurtă şi nu pentru persoane foarte înalte.
Oficialii Audi anticipează că A1 va fi cumpărat mai