"Predator"-ul cu Arnold Schwarzenegger are azi un farmec desuet si un soi de umor implicit. Tare si imobil ca stanca, Schwarzy a imprimat tuturor personajelor sale - chiar si cand nu erau oameni - un fel de umanitate din topor, dar blanda si cumva intelegatoare. Azi, cand ne luam in serios in tot ce facem, chiar si cand ne distram, luptatorii care se bat cu Predatorii nu mai zambesc nici macar ironic. Vremurile sunt grele, predatorii adaptabili precum criza. Sa nu ne lasam fraieriti. Sa stam incruntati.
Alegerea lui Adrien Brody pentru rolul principal poate sa para bizara la inceput. Indepartat tot mai mult de rolul pianistului Wladyslaw Szpilman din filmul lui Roman Polanski ("Pianistul") care a facut din el cel mai tanar posesor al Oscarului pentru rol principal, americanul cu radacini polono-maghiare si-a cultivat din 2002 pana azi bicepsii si, daca n-a mai prins un al doilea rol de Oscar, nici nu someaza.
Tenacitatea tradata de figura lui colturoasa, precum si capacitatea de a interpreta personaje prada unor convulsii interne il recomandau pentru rolul lui Royce, un mercenar care devine (de fapt, se autoproclama) capetenia oamenilor care se vor lupta cu Predatorii.
Regizorul Nimrod Antal (nascut la Los Angeles din parinti maghiari, stabilit in Ungaria la 17 ani unde a studiat filmul si a debutat cu un lungmetraj premiat la Cannes si plimbat prin festivaluri, "Kontroll" - care trada mai mult mestesug decat viziune originala), ar fi putut alege un proiect mai "intelectual", mai serios. Pentru cineastul nascut in 1973, tentatia de a realiza o continuare a unui film celebru al carui fan probabil ca a fost in copilarie era prea mare, cu atat mai mult cu cat propunerea venea din partea lui Robert Rodriguez, care renuntase la ideea de a mai regiza, multumindu-se doar sa produca.
Ce aduce nou "Predators" 2010, numit cu "s"