Preşedintele Traian Băsescu a declarat miercuri, la Radio România Actualităţi, că îşi menţine punctul de vedere privind introducerea campaniile de presă printre vulnerabilităţile enumerate în Strategia Naţională de Apărare şi a dat ca exemplu materialele referitoare la implicarea familiei sale în trafic de armament.
"Este o vulnerabilitate. Pot da diverse exemple. Unul este chiar legat de o problemă pe care chiar eu am avut-o. Nu pun presa în cauză ca vulnerabilitate, ci campaniile incorecte. Spre exemplu campania din campania electorală că familia ar fi implicată în trafic de armament pentru grupări teroriste", a declarat Traian Băsescu, citat de Mediafax.
Întrebat dacă justifică această campanie includerea campaniilor de presă între vulnerabilităţile din Strategia Naţională de Apărare, şeful statului a afirmat: "Sigur că da".
"Voi menţine acest punct de vedere. Campaniile nereale în care încerci denigrarea unor instituţii sau a unui demnitar fără să fie acoperire în fapte, dar o faci pentru a-l discredita în faţa cetăţenilor şi în faţa comunităţii internaţionale sunt o vulnerabilitate. Dacă presa şi-ar face, spre exemplu, un Cod propriu de moralitate în ducerea a astfel de campanii... O campanie ca cea care s-a petrecut în această campanie de inundaţii pe trusturile Intact şi Realitatea, o campanie de decredibilizare a autorităţilor, în condiţiile în care autorităţile locale erau singurele care puteau să ajute populaţia. La ce au folosit?", a adăugat şeful statului.
El a mai dat ca exemplu şantajul la care a fost supus şeful ANI, Cătălin Macovei.
"Doi ziarişti care ne dau lecţii şi la TVR şi la televiziuni private care-l şantajau pe şeful ANI ca să afle taine din dosare de oameni politici. Nu generalizez. Nici Strategia de Securitate la capitolul vulnerabilităţi nu generalizează, ci doar menţionează ca o vulnerabilitate. Dacă şeful ace