Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a anuntat miercuri, la Calafat, ca turistii vor putea merge la mare, incepand din sezonul estival 2011, pe o autostrada ce se va intinde de la Centura Pitesti si pana la Centura Constanta.
Este vorba de un proiect ce presupune unirea Centurii Pitesti, care se afla, potrivit ministrului, la standarde de autostrada, cu A1, centura Bucurestiului, A2 si apoi Centura Constantei. In zona Cernavoda - Constanta se va circula, insa, pe un singur sens, pana la finalizarea lucrarilor.
Ministrul a precizat ca, in 2011, cel putin centura din partea de nord a Bucurestiului, care este si cea mai intens circulata, va avea 4 benzi pe sens, urmand ca ulterior si centura din partea de sud sa fie refacuta la standarde europene.
Desi proiectul are data limita sfarsitul anului 2011, ministrul a promis ca se vor face toate eforturile ca acesta sa fie gata inainte de inceperea sezonului estival, astfel incat turistii sa poata ajunge mai usor la mare.
Realizarea unei singure autostrazi Pitesti-Contanta face parte din construirea coridorul IV pan-european (Nadlac - Sibiu - Bucuresti - Constanta) si este finantat in proportie de 85% de UE, care acorda Romaniei suma de 2 miliarde de euro.
Taxa pe autostrada
Comisia Europeana a cerut, insa, ca pe aceasta atostrada sa fie introdusa si o taxa de drum, folosita insa doar pentru intretineri si reparatii. Desi Ministerul Transporturilor nu a decis inca nimic in acest sens, conform primelor estimari, taxa ar putea fi in jurul sumei de 3 euro la 100 de km.
Radu Berceanu a reusit sa dea in folosinta, anul trecut, primii 42 de km de pe Autostrada Transilvania, din totalul celor 836 de km, promisi pana in 2012, in campania electorala din 2008.
Pachetul de masuri pentru relansare economica al guvernului Boc pentru 2009-20