Românii care au achiziţionat o maşină nouă sau au importat un automobil second hand şi l-au înmatriculat în prima jumătate a anului vor plăti în 2010 impozite în valoare de 5,5 milioane de euro - potrivit calculelor ZF - în funcţie de numărul de autovehicule înmatriculate în fiecare categorie de cilindree şi de impozitul aferent.
În prima jumătate a anului, potrivit datelor centralizate de către Registrul Auto Român, au fost înmatriculate aproape 130.000 de automobile noi şi second hand, cea mai mare parte din ele, aproape 75.000 de unităţi, fiind încadrate în segmentul de 1,2 - 1,6 litri. Pentru acestea impozitul pe o subdiviziune de 200 cmc a crescut de la 1 iulie de la 7 lei la 8 lei. Cea mai mare parte a impozitelor de plată pentru automobile în 2010 este însă colectată de la autoturismele cu motoare de peste 2.000 cmc. Pentru 8.000 de automobile cu motoare mai mari de 2.000 cmc statul va încasa impozite de 3 milioane de euro, în timp ce pentru restul de 121.000 de autoturisme impozitul datorat este de 2,4 milioane de euro.
Acest lucru se petrece din cauza impozitării progresive pentru autoturisme, impozitul fiind mai mare odată cu creşterea capacităţii motorului. Totodată, Guvernul a modificat de la 1 iulie grila de impozitare pe segmente de 200 cmc, astfel că impozitele pentru modele precum BMW X5, Mercedes E Klasse sau Audi Q7 au crescut cu până la de 2,4 ori.
De la 1 iulie impozitul pentru o subdiviziune de 200 cmc a crescut pentru motoarele între 2.000 şi 2.600 cmc de la 30 de lei la 72 de lei în timp ce pentru motoarele de 2.600 - 3.000 cmc impozitul pe subdiviziune a urcat de la 60 de lei la 144 de lei.
Prin această modificare statul va încasa cu 1,5 milioane de euro mai mult la finalul anului de la cei care au înmatriculat pentru prima oară o maşină în intervalul ianuarie - iunie 2010, decât dacă nu ar fi majorat impozitele pentr