Compania Apple ar putea devansa până la finele acestui an gigantul Time Warner Cable pe piaţa de servicii video plătite la cerere (video on demand) din SUA, devenind astfel un competitor viabil pentru operatorii de cablu TV, scrie Financial Times.
Magazinul iTunes al grupului, care vinde sau închiriază filme electronic, a înregistrat o creştere mai rapidă decât cea a serviciilor video la cerere ale Comcast sau Time Warner Cable - cei mai mari operatori de cablu din SUA, potrivit datelor Screen Digest, o companie de cercetare media.
Analiştii Screen Digest estimează că până la finele lui 2010 americanii vor cumpăra sau închiria mai multe filme prin iTunes decât prin intermediul serviciilor furnizate de Time Warner Cable.
Compania estimează că nivelul cheltuielilor cu închiriatul sau achiziţia de filme prin iTunes va ajunge în 2014 mai mare şi decât cel înregistrat de Comcast, în prezent cel mai mare jucător de pe această piaţă.
"În acest an ne aşteptăm ca Apple să genereze 280 de milioane de dolari din businessul cu filme - prin intermediul a 35 de milioane de tranzacţii, în timp ce în cazul Time Warner Cable ne aşteptăm la venituri de 160 de milioane de dolari din 31 de milioane de tranzacţii", a declarat Arash Amel, director de cercetare pentru media digitală la Screen Digest.
Comcast ar urma să genereze în acest an 385 mil. dolari din 90 de milioane de comenzi, a adăugat el. Însă cota Comcast în cheltuielile făcute de consumatori va scădea ca urmare a ascensiunii Apple. "În 2014 estimăm că Apple va avea venituri de 470 de milioane de dolari din 56 de milioane de comenzi în timp ce Comcast va avea venituri de 400 de milioane de dolari din 108 milioane de tranzacţii". Creşterea Apple este un motiv de îngrijorare pentru industria de cablu TV, care a utilizat în mod tradiţional serviciile de furnizare de conţinut video la cerere pentru a-ş